وبلاگی با محوریت تبلیغات بهترین های هر صنعت

  • ۰
  • ۰

کمد اداری

کمد اداری

کمد اداری برای پرسنل درجه یک هر شرکت خصوصی یا دولتی باید بگونه ای طراحی و تولید شود که در آن علاوه بر رعایت نکات امنیتی برای نگهداری اسناد سری و طبقه بندی شده ،امکاناتی نظیر محل نگهداری و آویز کت و شلوار و پیراهن ، و دسترسی به سیستم های پیشرفته مولتی مدیا در نظر گرفته شود.

برای پرسنل بخشهای مختلف  اداری از قبیل پرسنل واحد مهندسی یا پرسنل واحد بازاریابی نوع کمد و کتابخانه اداری که مورد استفاده  قرار می گیرد باید داری چند و یژگی اصلی باشد مواردی نظیر :طول ، عمق و ارتفاع  استانداردجهت قرارگیری پرونده ها ، زونکن ها ،‌پوشه های اسناد  و دانشنامه های مرجع مورد استفاده پرسنل همچنین زیبایی و هماهنگی کمد اداری با دکوراسیون اداری اتاق

 

  

طراحی کتابخانه اداری

برای طراحی و تولید کتابخانه استاندارد، فاکتورهای مهمی در مبل اداری وجود دارند که رعایت آنها ضرورت دارداین عوامل عبارتند از :

  • استحکام  قفسه های کتابخانه برای تحمل وزن  کتابها و اسناد مرجع
  • زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون اداری اتاق مربوطه
  • استفاده از مواد اولیه مرغوب نظیر یراق آلات و ام دی اف

اصول طراحی کتابخانه

برای طراحی  کتابخانه اداری علاوه بر درک سلیقه مشتریان باید بعضی موارد بصورت استاندارد رعایت گردد این موارد  عبارتند از:

فاصله بین طبقات کمد اداری :

عموما در کتابخانه ها از انواع زونکن با ارتفاع های متفاوت استفاده می شود. به همین دلیل فاصله طبقات باید حداقل بیش از ارتفاع بلند قدترین زونکن مربوطه باشد پیشنهاد ما 35 سانتیمتر الی 40 (حداکثر )میباشد و عمق هر قفسه نیز باید 32 حداقل سانتیمتر باشد تا زونکن براحتی در آن جاشده و درب کتابخانه بدون مانع و زحمت بسته شود . تعداد طبقات کتابخانه میتواند بین 2 الی 6 طبقه باشد

درب کتابخانه اداری:

بعضی کتابخانه های بدون درب را بیشتر می پسندند ولی بهتر است بدانید که قرار دادن درب کتابخانه میتواند به  زیبایی آن یاری رساند. و همچنین با قرار دادن درب حفاظت بهتری نیز از اسناد خود میتوانید داشته باشید .

مشاهده مبل اداری یکتا

استحکام کتابخانه اداری:

مقاومت کتابخانه اداری  یک نکته استاندارد است که باید در زمان طراحی و تولید بدرستی در نظر گرفته شود. در بسیاری از شرکتها  بر روی کتابخانه اداری افراد  برای دکوراسیون اشیا تزئینی سنگین قرار میدهند . به همین دلیل باید جنس ام دی اف ای  که برای سقف کمد اداری  استفاده میگردد از استحکام و مقاومت زیادی برخوردار باشد.

کردنزا

“Credenza” کردنزا همان کتابخانه اداری است منتها با ارتفاع کوتاهتر و عمدتا طوری طراحی میشود که اتاق مدیران را شیک تر کند. بعبارتی ابزاری است برای طراحان دکوراسیون اداری تا با استفاده از کردانزا یا کتابخانه کوتاه مدیریتی ، ویترینی از افتخارات شرکت را در قفسه های این کمد اداری گلچین کرده و برای افرادی که به اتاق مدیریت مراجعه میکنند به نمایش بگذارد .

فایل اداری

فایلهای اداری که بیشتر آنها را بعنوان فایل سه کشو و چهارکشو در صنعت مبلمان اداری میشناسند ،هم در زیر میزهای اداری نظیر مدیریت و کارشناسیو کارگروهی کاربرد دارند و هم بطور جداگانه مورد استفاده قرار میگیرند . این فایلها میتوانند برای هر طبقه بصورت مجزا قفل داشته باشند یا هر سه طبقه با یک قفل مرکزی بسته و کنترل شود . در فایلهای سه کشو جنس ریلهای مورد استفاده و دستگیره ها بسیار مهم میباشد .

مشاهده انواع میز اداری

فایده کتابخانه اداری

بدون داشتن یک یا چند کتابخانه اداری کار کردن در یک شرکت بسیار دشوار خواهد شد  . البته شاید به یاری  تکنولوژی و بایگانی های الکترونیکی  سالهای دور  شرکتهای ایرانی نیز به محیطهایی بدل شود که دیگر در آنها  اثری از کتابخانه فیزیکی و کمد بایگانی نباشد و همه چیز درون سرورها بایگانی و نگهداری شود ولی این موضوع فعلا برای امروز جامعه ما  قابل تصور و دسترسی نیست . باید اینرا بدانید که کتابخانه ها فقط وسیله ای جهت بایگانی و نگهداری زونکن ها ی اسناد و دانشنامه های مرجع نمیباشند بلکه یک کتابخانه مناسبر اداری در یک شرکت مکانی است  برای به شیر کردن  دانش تولید شده توسط آن گروه کاری . شرکتهای یادگیرنده و سازمانهای پیشرو این موضوع را در مورد مبل اداری بخوبی میدانند .

مشاهده انواع صندلی اداری یکتا

کتابخانه اداری با درب

در بسیاری از شرکتها پرسنل بدون هیچگونه محدودیتی می توانند به کتاب ها و اطلاعاتی که در زمینه کاری شان در کتابخانه وجود دارد ، دسترسی  بدون مجوز و راحت داشته باشند. بخاطر همین  کتابخانه اداری برای این محیطهای اداری یک  ضرورت است . اما خود کتابخانه برای سازمانهای  اداری و تجاری باید بصورتی طراحی شود که اول تعداد زیادی از کتاب ها را در خود جا بدهد و دوم دکوراسیون اداری شرکت را نیز شیک تر کند. به همین منظور بیشتر کتابخانه هایی که برای سازمانها های خصوصی و دولتی طراحی می شوند،  مواد اولیه شان از جنس ام دی اف بوده و دارای درب از جنس شیشه میباشند.

مشاهده میز مدیریت یکتا

کتابخانه اداری بدون درب

همانطور که در بالا اشاره شد همه شرکتهای خصوصی و دولتی نیاز به کتابخانه اداری دارند. با توجه به اینکه در سازمانهای عام المنفعه و عمومی  تجهیزات این مکانها براحتی در اختیار کارکنان و مردم  قرار می گیرد، باید کتابخانه های اداری این مکانها نیز بنحوی طراحی  و تولید شود که دسترسی آن برای همه راحت باشد. معمولا  کمدهای اداری  درسازمانهای دولتی با ابعاد بزرگ و دسترسی راحت  طراحی می گرددو این کتابخانه ها  عموما بدون درب هستند.

مشاهده میز های کارمندی

 

کمد اداری یا کتابخانه اداری یکی از اجزای مبلمان اداری به حساب می آید. با توجه به اینکه مقدار زیادی فایل ، پرونده ، کتاب و… در دفاتر و ادارات وجود دارد ، نیاز است تا مکانی مجزا برای نگهداری این اسناد به وجود آید تا علاوه بر نگهداری ، بتواند از آن ها در برابر رطوبت ، گرد و غبار ، آتش سوزی و… محافظت کند. علاوه بر این موارد برخی از پرونده ها و زونکن ها هستند که باید در دسترس باشند تا در صورت نیاز بتوان آن ها را به راحتی پیدا کرد. به همین جهت باید به صورت منظم و طبقه بندی شده در کنار یکدیگر نگهداری شوند که تمامی این موارد را کمد یا کتابخانه اداری در بر خواهد گرفت. ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد داریم تا در این مقاله مواردی در رابطه با انتخاب کمد اداری مناسب را برای شما همراهان همیشگی توضیح دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

مشاهده میز های منشی

کمد اداری معمولا در قسمت پذیرش  در پشت کانتر منشی و در اتاق های اداری پشت میز اداری یا میز مدیریت قرار دارد تا دسترسی به آن آسان باشد. به همین جهت در طراحی دکوراسیون اداری باید تناسب بین مبلمان اداری مانند کانتر اداری ، صندلی اداری و صندلی انتظار رعایت شود. به طور مثال اگر دکوراسیون اداری شما بر پایه مبلمان اداری کلاسیک باشد ، باید برای انتخاب کمد اداری نیز طرح های کلاسیک را مدنظر قرار دهید تا با اجزای دیگر همخوانی به وجود آید.

مشاهده میز های کنفرانس یکتا

به طور قطع یکی از اصلی ترین نیاز های هر شرکت و سازمانی در رابطه با تجهیز دکوراسیون اداری به وسیله مبلمان اداری ، اختصاص دادن محیطی از فضای کلی کار به کتابخانه اداری جهت نگهداری و بایگانی پرونده ها و اسناد و مدارک مورد نیاز کارمندان می باشد. اکثر مدیران سعی دارند تا در طراحی اتاق خود و زیبایی بیشتر آن از کتابخانه های کوتاه استفاده کنند که اغلب این کتابخانه ها با میز مدیریت و میز کنفرانس و صندلی مدیریت در تناسب و همخوانی هستند. البته در برخی از شرکت ها از کتابخانه و کمد اداری مدرن نیز استفاده می شود ، اما کتابخانه اداری و کمد اداری چوبی همواره جذابیت خود را برای مشتریان داشته و دارد.

مشاهده میز کارگروهی یکتا

کمد اداری دارای طرح ها و ویژگی های مختلفی می باشد که در این مقاله ابتدا به بیان برخی ویژگی ها می پردازیم و سپس مدل های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

مشاهده صندلی مدیریتی یکتا

ویژگی های کمد اداری

همانطور که گفته شد کمد های اداری دارای طرح های گوناگون و همچنین ویژگی های خاصی هستند که برخی از این ویژگی ها عبارت اند از:

مشاهده صندلی کارمندی یکتا

حرکت آسان کشوهای فایل

از مهم ترین ویژگی های کمد و فایل اداری راحتی و سهولت در هنگام باز و بسه کردن کشو های آن است. سازندگان برای سهولت در این امر از ریل های استاندار نیمه باز شو و یا تمام باز شو استفاده می کنند. بهره گیری از این ریل ها سبب می شود تا کارمندان با سرعت بالاتری بتوانند درب کشو ها را باز کنند و همچنین با آسانی آن ها را ببندند. از آن جایی که در برخی از این قفسه ها و کشو ها ممکن است اسناد و پرونده های مهمی نگهداری شود ، به همین جهت قابلیت قفل شدن را نیز دارا می باشند.  

مشاهده صندلی کلاسیک یکتا

طراحی زیبا و خاص قفسه فایل اداری

از دیگر ویژگی های کمد اداری می توان به زیبایی در طراحی آن اشاره کرد. کمد و فایل های اداری علاوه بر نگهداری و نظم دادن به پرونده ها و اسناد ، در طراحی دکوراسیون اداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر است که قفسه فایل های اداری باید طراحی خاص و زیبایی داشته باشند تا بتوانند با محیط و دیگر مبلمان اداری سازگاری ایجاد نمایند.

مشاهده صندلی کنفرانس یکتا

اغلب برای زیبا سازی فایل های اداری از انواع روکش های ام دی اف استفاده می شود که این روکش ها  دارای سایز ، رنگ و متریال مختلفی می باشند. به همین جهت در زیبایی محیط کار نیز مؤثر خواهند بود.

مشاهده انواع صندلی انتظار

مقاومت فایل اداری

معمولا پرونده ها و زونکن ها داری وزن زیادی هستند. به همین دلیل باید است که قفسه های کمد اداری باید از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشند. برای دست یابی به این امر باید در ساخت آن از متریال مرغوب و با کیفیت استفاده شود.

مشاهده انواع پارتیشن اداری

نوعی متریال  که در ساخت اغلب فایل های اداری از آن استفاده می شود ، ام دی اف است که این مواد هم دارای مقاومت بالایی هستند و همچنین زیبایی خاصی دارند. البته باید گفت که قفسه های فلزی از مقاومت بالاتری نسبت به ام دی اف برخوردار هستند اما ام دی اف زیبایی بیشتری دارد. به همین دلیل است که کمد های اداری فلزی طرفداران کمتری دارند.

اندازه و سایز مناسب برای فایل اداری

از دیگر ویژگی هایی که در زمان ساخت کمد های اداری باید به آن توجه داشت ، اندازه و سایز آن می باشد. فایل های اداری عموما فضای کمی از محیط را اشغال خواهند کرد اما باید جا دار باشند تا بتوان مدارک و اسناد زیادی را در آن جای داد.

تعداد کشوها بستگی به اندازه و نیاز استفاده از آن معین می گردد. علاوه بر این طبقه بندی اسناد نیز سبب تغییر در تعداد کشو ها خواهد شد. در برخی از شرکت ها ، استفاده از کمد های اداری دو کشویی کفایت می کند ، اما در برخی از ادارات و شرکت های بزرگ نیاز است تا در هر اتاق کمد های اداری دارای بیش از سه الی چهار کشو قرار داده شود.

همچنین باید متناسب با میز اداری طراحی و ساخته شوند. و از سوی دیگر باید دارای قفل مرکزی بوده و برای تمامی کشو های پایینی از ریل های تمام باز شو و کشو های بالایی از ریل های نیمه باز شو استفاده شود.

انواع کمد اداری

بر اساس طبقه بندی و اهمیت اسناد و مدارک ، کمد های اداری به دو نوع درب دار و بدون درب تقسیم می شوند. معمولا در ادارات دولتی و شرکت های بزرگ کمد های اداری در اندازه های بزرگ تر و بدون درب طراحی می شوند. زیرا نیاز کارمندان در این محیط ها به کمد اداری بیشتر است و به همین دلیل وجود درب ، استفاده از پرونده ها و فایل ها را مشکل تر می کند. به همین جهت است که قفسه های کمد اداری در این محیط بدون درب ساخته می شوند.

علاوه بر این می توان کمد های اداری را به دو بخش خصوصی و عمومی تقسیم بندی کرد که قسمتی از آن را بدون درب و بخش دیگر را با درب تولید کرد.

کمد اداری کوچک

در ساخت کمد های اداری متوسط و کوچک ، به جهت زیبایی بیشتر درب تعبیه می شود که این درب ها عموما ترکیبی از شیشه می باشند. علاوه بر زیبایی ، وجود درب در برابر گرد و غبار از وسایل داخل کمد اداری محافظت خواهد کرد و همچنین نمایی منظم به فضای کار می بخشد.

کمد اداری کشویی

کمد اداری کشویی یا به عبارتی همان فایل اداری برای نگهداری انواع زونکن و پرونده مناسب می باشد. در این کمد ها کشو ها به صورت مجزا هستند و از هر کشو برای نگهداری مدارکی با موضوع خاص استفاده می شود. حتی خود کارمندان نیز می توانند بر روی درب هر کشو نام وسایلی که در داخل آن قرار دارد را بنویسند. این کار سبب می شود تا جابه جا کردن وسایل در کمد اداری نظم بیشتری به خود گیرد ، همچنین به کارمندان این امکان را می دهد تا سریع تر به هر پرونده دسترسی داشته باشند.

اندازه کشو های کمد اداری با آنچه در خانه مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است . در خانه کشو ها اغلب بسته به وسایلی که در آن ها جای می گیرد کوچک تر هستند. اما کشو های کمداداری ارتفاع و پهنای بیشتری دارند تا بتوان وسایل بیشتری در آن ها قرار داد.

کمد اداری قفسه ای

کمد های اداری قفسه ای نوع دیگری از کمد های اداری به شمار می روند که درب ندارند و می توان به راحتی وسایل را در آن قرار داد یا اینکه برداشت. برداشتن و گذاشتن وسایل در داخل کمد های قفسه ای راحت تر است. از این رو این نوع کمد ها برای محیط هایی مناسب می باشد که تعداد زیادی از پرونده ها بر روی میز انباشته می شوند.

البته به دلیل اینکه این قفسه ها درب ندارند و همچنین وسایل آن در دسترس همگان می باشد ، مدارک موجود در قفسه ها از اهمیت زیادی برخوردار نبوده و بیشتر جنبه کاربردی دارند که به طور روز مره در اختیار کارمندان قرار می گیرند. یکی دیگر از ویژگی های کمد اداری قفسه ای زیبایی بخشیدن به اتاق های ادارات است. به این منظور که در تمامی شلف های کمد اداری صرفا پرونده و مدارک قرار نمی گیرد و بخشی از آن برای قرار دادن قاب عکس ، گلدان ، آینه و یا مجسمه اختصاص می یابد.

 

 

کمد اداری دو درب

کمد های دو درب معمولا در ارتفاع بلند ساخته می شوند و از این رو جزو کمد اداری بلند به حساب می آیند و کاربرد آن برای قرار گیری وسایل بزرگ و پرونده ها می باشد. در این کمد ها از قفل و کلید برای محافظت بیشتر از مدارک استفاده می شود. گرد و غبار می تواند به اکثر وسایل آسیب برساند. به طور مثال در اکثر محیط های اداری وسایلی چون اسکنر ، پرینتر و چاپگر کاربرد های زیادی دارد. اما گاهی فضای کافی برای نگهداری از این وسایل وجود ندارند و از طرفی ممکن است در طول روز استفاده زیادی از این وسایل صورت نگیرد. به همین دلیل لازم است تا در جایی به دور از گرد و غبار و امن نگهداری شوند.

کمد اداری چرخ دار

برخی از کمد های اداری به دلیل استفاده از متریالی همچون چوب های مقاوم و یا فلز ، دارای وزن زیادی هستند. از طرفی نیاز است تا به طور مداوم یا هر از چند گاه جا به جا شوند. به همین دلیل مدیران و مشتریان باید در هنگام سفارش برای ساخت کمد ، برای آن ها چرخ را هم مد نظر قرار دهند. کمد های اداری چرخ دار علاوه بر جا دار بودن به راحتی قابل جا به جایی می باشند.

کمد اداری پلاستیکی

از کمد اداری پلاستیکی زمانی استفاده می شود که بخواهیم وسایلی را که در محیط اداری اضافی بوده و باعث شلوغی می شود را به طور موقت در جایی نگهداری کنیم . این کمد ها معمولا به صورت کشویی طراحی می شوند کشو های آن نیز بزرگ هستند. اما این کمد ها از استقامت بالایی در مقایسه با کمد های چوبی و فلزی برخوردار نیستند. به همین دلیل نباید وسایل سنگین در آن قرار داد. کاربرد اصلی کمد اداری پلاستیکی نظم دهی به محیط اداری می باشد.

کمدهای اداری فلزی

کمد های اداری فلزی دارای استقامت بالایی هستند. در ساخت این نوع از کمد اداری از آلیاژ ضد زنگ استفاده می شود. دارای رنگ بندی و طرح های متفاوتی هستند که با توجه با دکوراسیون اداری می توان یکی از انواع آن را انتخاب کرد. از ویژگی های آن می توان با این مورد اشاره کرد که قابلیت قفل کردن کشو ها و درب ها در آن وجود دارد. به همین دلیل می توان از آن به عنوان یک محافظ برای اسناد و مدارک مهم نام برد.

کمد اداری چوبی

در ساخت کمد های اداری چوبی از چوب های مختلفی استفاده می شود. البته در سال های اخیر استفاده از ام دی اف به عنوان پر کاربرد ترین متریال برای ساخت این نوع از کمد های اداری بیشتر رواج دارد. این چوب دارای استقامت بالایی می باشد ، اما همین امر باعث شده است تا وزن آن بالا رفته و جا به جایی آن را نیز دشوار سازد. کمد های چوبی در دو نوع کشویی و یا درب دار طراحی و ساخته می شوند. همچنین می توان از قفل و کلید نیز برای محافظت از اسناد مهم بر رو آن استفاده کرد.

  • ۹۹/۰۵/۱۳
  • reza razlighi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی